جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

عمر طاهر يحكي بداية مشواره الفني

الثلاثاء 07 يناير 2014 | 03:18 مساءً
القاهرة - سارة إبراهيم
423
عمر طاهر يحكي بداية مشواره الفني

تذكر الكاتب الصحفي المصري عمر طاهر أول خطوة له في المجال الفني، والتي كانت مع مطرب جديد، كانت أول خطوة له أيضا في مجال الغناء، حيث طلب منه فكرة لتصوير كليب لهذا المطرب الجديد.

طاهر قال: «أول شغلانة فن اعملها كانت فكرة اتطلبت مني لتصوير غنوة لولد جديد.. رحت الشركة مع المخرج و اخدت شريط عليه الغنوة و حبيتها جدا و كان ملحنها جديد برضه.. كانت شغلانة بسيطة بس بعيد عن هرى الصحافة.. عملت فكرة و روحت الشركة علشان اقابل المطرب و المخرج».

وأضاف- على حسابه الخاص على موقع «الفيس بوك»-: «كان شاب نحيل و خفيف الحضور و يتحب من أول قعدة. اتصاحبنا يومها بما ان كل واحد فينا بيحط رجله ف حتة جديدة عليه، كنت باتفرج عليه ف التصوير وهو بيبكى بجد مش تمثيل وسط الغنا، كان فرحان ومش مصدق، وفى المونتاج كان المخرج رمى نص اللى اتصور بس طلعت حلوة برضة».

وتابع: «باحكى الموضوع ده بمناسبة البوم هيثم شاكر الجديد.. هيثم اللى كان اول خطوة ليا ف الفن على بساطتها بس انا بحب اغنية احلف بالله اللى على تترها سيناريو عمر طاهر كمان عرفتنى على محمد رحيم.. ومع كل خطوة جديدة لحد منهم بابتدى اقيس اتقابلنا فين و بقينا فين و دى متعة يفهمها  اللي ف اواخر التلاتينات كويس.. المهم مبروك يا عم هيثم الألبوم الجديد».