جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

عمرو مصطفى: أنا عملت تاريخ لعمرو دياب.. ولو دفع لي مليون جنيه لن أعمل معه

الثلاثاء 16 مايو 2017 | 01:18 صباحاً
القاهرة - Gololy
393
عمرو مصطفى: أنا عملت تاريخ لعمرو دياب.. ولو دفع لي مليون جنيه لن أعمل معه

أثار الفنان والملحن المصري عمرو مصطفى، حالة جدل كبيرة عبر صفحته الشخصية بموقع «فيس بوك»، بسبب هجومه على الفنان عمرو دياب.

عمرو مصطفى، الذي أشاد بدياب مؤخرًا ووصفه بأنه قريب منه جدًا، خلال استضافته في برنامج «تلاتة في واحد»، مع شيماء سيف، فاجأ جمهوره بتدوينه قال فيها: «ورحمة أبويا أنا لا عايز أشتغل مع عمرو دياب، تاني ولا فارق معايا، ولا بحب أجيب سيرته في برنامج لولا المعدين المتخلفين إلي بيقحموا اسمه معايا في جمله مفيدة، خلصنا بقي مرحلة وعدت».

وأضاف: «أقسم بالله العظيم لو دفعلي مليون جنيه في اللحن ما هشتغل معاه تاني أنا بحبه وبحترمه ويا رب يكسر الدنيا أول واحد هيفرحله اتلموا بقي وسيبوني في حالي وفي موسيقتي الفتره القادمة، وعلشان ترتاحوا إلي هيجيب اسمه في أي برنامج مستضفني هسيب البرنامج وأقوم أمشي أرحموني في أيه هو أله».

واختتم عمرو تدوينته قائلًا: «في أيه خلاص عملتله تاريخ وخلصنا ولو بتحبوه قوي قولوله ميغنيش أغنيا تاني وشيلوها من اليوتيوب ومتسمعهوهاش تاني عقابًا ليا».

كما وجه تحذيرًا لجمهور عمرو دياب قال فيه:  «كل واحد هيكتب كومنت فيه أي أساءه سيتم تبليغ مباحث الانترنت وأقسم بالله لن أتنازل عن أي بلاغ أو تعويض ده آخر تحذير للجان شقه الجيزة مفهوم يا هضبة».