جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

محمد رمضان يتقدم ببلاغ رسمي ضد وليد منصور منتج «البدلة»

الاثنين 27 اغسطس 2018 | 12:59 مساءً
القاهرة_ Gololy
985
محمد رمضان يتقدم ببلاغ رسمي ضد وليد منصور منتج «البدلة»

تقدم الفنان المصري محمد رمضان ببلاغ رسمي ضد المنتج وليد منصور، منتج فيلم "البدلة" للفنان تامر حسني.

رمضان وجه اتهاما لمنصور بالسب والتشهير به على مواقع التواصل الاجتماعي، مؤكدًا أنه تعرض لأضرار نفسية ومعنوية، بعد أن نشر منصور من خلال حسابه على موقع "الفيس بوك" عبارات فيها شتائم وألفاظ خارجة وجهها له.

وكان قد قع خلاف حاد بين وليد منصور ومحمد رمضان، حيث فتح منصور النار على رمضان، بعد أن اتهمه الأخير بتغيير أرقام الإيرادات لصالح فيلمه “البدلة”.

منصور كتب، على حسابه على “الفيس بوك”: “رساله موجه مني المنتج وليد منصور إلى شخص مجنون يدعى محمد مرضان وصلني انك بتبعت رسائل من تليفونك الشخصي تتهمني فيها بتغير ارقام الإيرادات.. مكنش نفسي أرد على شخص زيك رمز للإسفاف علشان مخرج العمل ومنتجه أصدقاء محترمين بس انت زودتها قوي يا حماده”.

وأضاف: “أولاً انت اسمك لازم كل مصر تغيره ل محمد مرضان لإنك بتفكرني بالمجانين اللي ماشين في الشارع ومش عايزين يصدقوا انهم مجانين فإرتاح يا حماده محدش عاقل هيصدقك عمرك ما كنت رقم ١ في الإيراد وعمرك ما كنت احد نجوم الصف الاول وانت عارف ان السبب ان فنك هابط يامرض للأسف متعرفش تعمل غير دور المدمن او البلطجي او ارهابي او حرامي انا كان نفسي متكلمش عنك لإنك أصلاً بالنسبالي وبالنسبه لكل الشعب الراقي المحترم اكذوبه وانت عارف كويس ان أفلامك طول عمرها بتفشل قدام النجوم المحترمه زي السقا وعز وتامر وأستاذ عادل امام”.

واختتم كلامه بقوله: “نصيحه يا مرضان روح أتمرن تمثيل بدال مانت أداءك واحد في كل أدوارك يابني انت طبعاً انت هتموت عشان مش عارف تشتري ڤيوز زي أغانيك الهابطه فمفضوح اوي قدام الغلابه اللي مصدقينك اللي بينقرضوا واحد ورا التاني يا ولا قسماً بالله لو لقيتك بتهرتل على اي حد تاني هيكون ردي اعنف من كده واصلاً انا لسه مخلصتش ردي انت هتموت من الغيظ عشان البدله ولسه هنعلم اكتر وانت عارف هتتمسخر ازاي الفتره اللي جايه زي مااتمسخرت فكل أفلامك اللي فاتت”.

ياسمين صبري و محمد رمضان
محمد رمضان
احمد السقا و تامر حسني
محمد رمضان - وليد منصور