جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

محمود العسيلي متهم بالغرور لهذا السبب.. كيف دافع عن نفسه؟

الجمعة 14 سبتمبر 2018 | 09:18 صباحاً
القاهرة - سارة إبراهيم
433
محمود العسيلي متهم بالغرور لهذا السبب.. كيف دافع عن نفسه؟

تعرض الفنان المصري محمود العسيلي لموجة انتقادات عنيفة من جمهوره بسبب تدوينة تحدث فيها عن الرسائل التي يتلقاها من المواهب الجديدة.

العسيلي قال: "الإخوة اللي عايزين يبقوا ملحنين أو شعراء اللي بيبعتوا على الواتس الآب الخاص ويكلمك فجأة على انه متربي معاك وإنكو كنتوا مع بعض في المدرسة ويبعتلك إسهال من الأغاني وسبحان الله كلهم الجو بتاعك ولايقيين عليك وباعتهملك مخصوص .. بلوك مع جزيل الشكر #اسمع_الخيال_دا_يانجم".

عدد كبير من جمهور الفنان المصري عبروا عن استيائهم الشديد من طريقة حديثه عن المواهب الجديدة، واتهموه بالغرور والتعالي، وهو ما دفعه للرد على هذه الاتهامات، مؤكدا أنه كان يقصد من هذه التدوينة إبداء اعتراضه على اقتحام خصوصيته.

حيث قال: "بالنسبة للهجوم الرهيب.. للتويتة السابقة.. و الناس اللي بتسخن على اَي حاجة.. كل اللي اقصده، هم غزو الخصوصية على نمرة تليفوني الشخصية".

وأضاف: "واضح من رد الفعل على التويتة الأخيرة ان الناس مبتفهمش يعني ايه خصوصية بني آدم ومش فاهمين بردو الفئة اللي انا باتكلم عليها من الناس اللي بتطاردك على تليفونك والواتس اب بتاعك بشكل جنوني وطلعت انا جالد المواهب الشابة ومغرور وتنك وشايف نفسي ومدعي".

وتابع: " ٢- وكتير نصحوني أني ماردش خصوصا بعد الكم الرهيب من قلة الأدب والسفالة والسواد اللي شوفتو في الريبلايز.. عمر ما كان الجري ورا حلمك ويخليك تعترض خصوصية غيرك بالشكل دا.. ودا اللي خلاني اكتب التويتة الأولانية.. عارف ان الموضوع صعب بس في طرق تانية توصلك".

واختتم كلامه، قائلا: "والحمد لله رب العالمين انا اَي حد موهوب بجد وبيوصلي شغله بطريقة محترمة لجد بحاول أساعده و أقوله رأيي واشوفله سكك مختلفة حتى لو شغله مش مناسبني فنيا .. وعلى فكرة المايل بتاعي موجود وبارد عليه  وحطه هنا وعلى الإنستجرام وشكرًا".

يذكر أن محمود العسيلي قد أحيا مؤخرًا حفل افتتاح بطولة السوبر الإماراتي التي أقيمت بإستاد الدفاع الجوي بالقاهرة، بين فريقي العين والوحدة.

وطرح منذ فترة أغنية جديدة تحمل اسم «ولاد اللذينة»، عبر موقع “يوتيوب”، وهي ديو غنائي بمشاركة الفنان الشعبي عبدالباسط حمودة، وهي من كلمات منة عدلي القيعي، ألحان إيهاب عبدالواحد، توزيع أمير هداية، مكساج وماستر خالد سند.

كما أنه يستعد لتقديم أغنية جديدة بعنوان «سهلة وبسيطة»، من كلمات أمير طعيمة، وألحانه، وتوزيع رامي سمير، وإخراج علاء خالد.

محمود العسيلي يتألق في كأس السوبر الإماراتي
محمود العسيلي يتألق في كأس السوبر الإماراتي
محمود العسيلي يتألق في كأس السوبر الإماراتي
محمود العسيلي2
محمود العسيلي