جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

الشاعر الغنائي بهاء الدين محمد يهاجم أنغام.. شاهد

السبت 20 ابريل 2019 | 12:52 صباحاً
القاهرة - Gololy
714
الشاعر الغنائي بهاء الدين محمد يهاجم أنغام.. شاهد

رد الشاعر المصري بهاء الدين محمد عما قالته الفنانة المصرية أنغام بأنها ساعدت في كتابة أغنية «اكتبلك تعهد»، والتي حققت نجاحا كبيرا.

أنغام نفت في لقاء لها أن تكون الأغنية تم عرضها على الفنانة سميرة سعيد، كما ذكرت أيضا بأنها تعبت في الأغنية وبذلت فيها مجهود وعاونت فيها بهاء الدين محمد.

بهاء الدين محمد كتب: «أولا سميرة سعيد بتقول الحقيقة وفعلا كانت عندها الأغنية ولكن إختلفنا على لحنها وماكانتش سبب زعلنا خالص، سمعتها لأنغام وكتبت أكتر من كوبليه كعادتى وزى ماباعمل مع عمرو دياب مثلا ولكن الملحن الفنان إيهاب عبد الواحد كان ح يسيب الكوبلية اللى سمعتوه ولكن أنغام أصرت إنه يلحنه وقالتلى هو يتعب لأنك كاتب كوبليه هايل وهو ده اللى حصل بالظبط».

 الشاعر المصري أضاف: «وأنا ماحدش بيقولى أكتب إيه ولا مطرب ولا مطربة بيقولى أكتب إيه وإلا كانوا عملوا من غيرى شعراء وكان لازم أوضح لأن كلمات أكتبلك تعهد كانت سبب مهم و أساسى فى نجاح الأغنية مع إحترامى للملحن والمطربة ولكن لن أقبل حد يقول إنه بيشاركنى في دورى لأن الأغنية دى بالذات غيرت الخريطة والمراكز».

بهاء الدين محمد اختتم كلامه وكتب: «أنا شاعر له ٢٥٠٠ أغنية مفيش حد له بصمة فى كلماتى ولا يتدخل فى أفكارى مع إحترامى للجميع وشكرا بس غيرتى على موهبتى اللى تعبت فيها سنين لا أقبل التقليل منها لهدف لا أعلمه بس هى مواقف بتعلمنا نكون على حذر . وأسف بس كان لازم أرد . ولو حد بيدينى أفكار ليه ماعملش مع غيرى كده وطلع نفس المستوى .!!! اللى إتقال ده غلط كبير».

انغام
انغام واحمد ابراهيم
بهاء الدين محمد
بهاء الدين محمد