جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

أحمد سبايدر: إنت متأكد أنك ما بعتش شرفك يا باسم علشان المقال؟

الاربعاء 19 مارس 2014 | 11:45 مساءً
القاهرة- Gololy
1995
أحمد سبايدر: إنت متأكد أنك ما بعتش شرفك يا باسم علشان المقال؟

تهكم الناشط أحمد سبايدر على الإعلامي باسم يوسف، بعد أن نشر مقال بالأمس بجريدة الشروق، مقتبس من مقال آخر للكاتب بن جودا بموقع «بوليتيكو»، وتيموثي سنايدر بـ «نيويورك ريفيو»، إلى جانب نقله معلومات من عدد من وكالات الأنباء.

سبايدر قال: «بسومة حرامي من زمان بس انتوا اللي ماكنتوش واخدين بالكم.. أنت متأكد انك سرقت المقال يا بسوم ولا بيعت شرفك لصاحب المقال وبعد كده اداهولك؟!.. ماتعرفش يا أراجوز إن السرقة حرام واللي بيسرق بنقطعله ايده بس أنت بقى هنقطعلك لسانك.. اديت للشروق كام يا باسم عشان تعدل المقال وتدارى على فضيحتك».

وأضاف: «باسم هيطلع الحلقة الجاية في برنامجه يقول شوفتونى وأنا حرامي خخخخخخخخخ.. بسوم لما سرق المقال بيتعامل معانا اننا شعب جاهل نفس النظرة اللي بينظرهالنا حبيبه بردعه.. باسم الكداب اللي كان قاعد في النيابة أيام مرسى بيكتب تويتات وأول ماتقفش مسح التويتات وأنكر انه كتب حاجة.. العجل لما بيقع بقى يا بسوم أهم حاجة ماتاخدش على صدرك».

وتابع – على حسابه الخاص على موقع «تويتر»-: «المشكلة إن المعرض بسومة مختص بسرقة اليهود مرة برنامج ومرة مقال شكله ماشى بمبدأ أموالهم ونسائهم غنيمة لنا.. واحد بيشتم وبيحرض على جيش بلده لازم طبعا يطلع حرامي وبالأمارة كمان اسمه ناسخ يوسف.. أي حد حرامي من هنا ورايح هيبقى اسمه باسييم».