جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

أحمد حسن يقرر العودة للملاعب.. وشوقي غريب يوجه له نصحيه

الاثنين 12 مايو 2014 | 11:26 صباحاً
القاهرة - Gololy
347
أحمد حسن يقرر العودة للملاعب.. وشوقي غريب يوجه له نصحيه

كشف نجم منتخب مصر والزمالك المعتزل أحمد حسن مدير المنتخب المصري الحالي نيته التراجع عن الاعتزال والعودة للملاعب من جديد، مؤكدًا قدرته على تكرار سيناريو عودة حسن شحاتة للملاعب.

«الصقر» أكد أنه استشار المعلم حسن شحاته المدير الفني الأسبق للمنتخب المصري في رغبته، مشيرًا إلى أنه شجعه على اتخاذ تلك الخطوة.

في سياق متصل اجتمع المدير الفني الحالي لمنتخب مصر شوقي غريب مع الصقر لبحث أمر رحيله عن المنتخب، مقدما له النصيحة بقوله: «بداية، هذا أمر خاص بك وأنت صاحب القرار الاول والأخير، وأنا ماينفعش أقولك استمر أو ارحل لأن الأمر خاص بك أنت وأنت الذي ستحسمه، ولكن أنا هسألك سؤال لو أنت تركت المنتخب ورجعت تلعب تفتكر فرصة مدير المنتخب دي هتجيلك تاني؟، ولو أنت رجعت تلعب هتبدأ منين؟، لو رجعت تلعب تانى هتبدأ من الصفر والفترة اللى قعدتها مع المنتخب مش هتكون محسوبة يعنى هتبدأ من الأول وجديد، ومين عارف ساعتها مين هيكون موجود فى المنتخب وهيجيبك معاه ولا لأ».

اختتم غريب كلماته للصقر بقوله: «أنت فى نعمة كبيرة لو اتمردت عليها هتزول منك، فكّر كويس واحسم قرارك بنفسك بس انا لازم اقولك الكلمتين دول».

يُذكر أن أحمد حسن، صاحب الـ39 عامًا، لعب لأندية الإسماعيلي، قبل أن يخوض تجربة احترافية بعدد من الأندية التركية كان أبرزها فناربخشة، ثم إندرلخت البلجيكي، قبل العودة لمصر واللعب للنادي الأهلي، وأخيرًا لنادي الزمالك.