جولولي

اشترك في خدمة الاشعارات لمتابعة آخر الاخبار المحلية و العالمية فور وقوعها.

تعليقا على أزمته مع أحمد فهمي.. مراد مكرم: شيكابالا ظلم نفسه

الاحد 11 أكتوبر 2020 | 11:21 صباحاً
سارة إبراهيم
1402
مراد مكرم

علّق الفنان المصري مراد مكرم على الأزمة التي وقعت مؤخرا بين الفنان أحمد فهمي ومحمود عبد الرازق الشهير بـ "شيكابالا" لاعب نادي الزمالك، خلال تواجدهما في إحدى المناسبات.

مراد كتب، على حسابه الخاص على موقع "الفيس بوك": "كوني زملكاوي مش معناه إني لازم أقبل شيكابالا وردود أفعاله ولا إني أعادي أحمد فهمي لأنه أهلاوي متعصب".

وأضاف: "مش لازم أخد جانب، ممكن أحب كل واحد علي الفن اللي بيقدمه في مجاله، شيكابالا اتظلم كتير من جمهور الأهلي ده حقيقي، ولكن الأول ظلم نفسه أكتر بكتير".

مراد مكرم واحمد فهمي وشيكابالا

وتابع: "شيكابالا كان المفروض يبقي في حتة تانية خالص بموهبة رباني قلما وجدت، بس كانت دايما اختياراته وردود أفعاله غلط. والدليل حب الناس كلهم لحازم إمام، موهبة زملكاوية مع احترام جم، مفيش أهلاوي يختلف عليه".

واستطرد: "زي برضه ما مفيش زملكاوي محبش الخطيب، إنه احترام الذات يا سادة، يحبب فيك ألد أعدائك أو علي الأقل يجبرهم علي احترامك".

وكانت قد وقعت مشادة بين فهمي وشيكابالا، خلال تواجدهما في إحدى المناسبات، وذلك عندما عاتب شيكابالا الفنان أحمد فهمي بسبب تصريحاته كمشجع للنادي الأهلي، وحاول فهمي تهدئة شيكابالا إلا أن الأخير قام بسب جمهور الأهلي وهو ما دفع فهمي للاشتباك معه.

مراد مكرم واحمد فهمي وشيكابالا